چرا در روز شیراز همه اماکن تاریخی و فرهنگی شیراز تعطیل شد؟ 
کد خبر: ۳۱۲۵۲۵
تاریخ انتشار: 2024 May 04    -    ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
bato-adv
bato-adv
روز شیراز را خیلی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند شیراز باشند و امسال این روز چسبیده به جمعه بود و بهترین فرصت، یا بسیاری از شیرازی‌ها این روز را به بازدید و گردش می‌پردازند،اما به خاطر مصادف شدن روز شیراز با شهادت امام صادق(ع) کل اماکن تاریخی و فرهنگی و گردشگری فارس تعطیل شدند.
روز شیراز را خیلی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند شیراز باشند و امسال این روز چسبیده به جمعه بود و بهترین فرصت، یا بسیاری از شیرازی‌ها این روز را به بازدید و گردش می‌پردازند،اما  به خاطر مصادف شدن روز شیراز با شهادت امام صادق(ع) کل اماکن تاریخی و فرهنگی و گردشگری فارس تعطیل شدند. بر اساس اعلام مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تمامی اماکن تاریخی و فرهنگی این استان در روز  ۱۵ اردیبهشت‌ که «روز ملی شیراز» است، به دلیل مصادف شدن با سالگرد شهادت امام ششم شیعیان تعطیل شده است.
 
به گفته محمد ثابت اقلیدی مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی استان فارس در شهر شیراز اماکن تاریخی و فرهنگی ازجمله حافظیه، سعدیه، ارگ کریم‌خانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت‌تنان، موزه پارس و موزه گرمابه وکیل در شهر شیراز در روز یک‌شنبه تعطیل هستند.
 
طبق اعلام مدیر کل میراث فرهنگی شیراز همچنین ورودی‌های میراث‌های جهانی مانند تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، بیشاپور، تنگ چوگان، موزه بیشاپور، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان، مجموعه‌های باستانی نقش رستم و نقش رجب و موزه مردم‌شناسی کازرون نیز در این روز به روی گردشگران بسته است.
 
این اقدام در حالی صورت گرفته است که هر سال به مناسبت روز ملی شیراز، شمار قابل توجهی از گردشگران ایرانی و خارجی به استان فارس و شهر شیراز سفر می‌کنند.
 
 امروز و همزمان با جشن بهاربُد و روز شیراز، دو مناسبت پانزدهم اردیبهشت، از حضور مردم در محوطه طاق‌بستان در کرمانشاه، احتمالا به علت سالگرد جعفر صادق(ع)، امام ششم شیعیان جلوگیری کردند و درهای این مجموعه تاریخی را بستند.
 
در ابتدای سال جاری خورشیدی نیز به علت همزمانی روز سیزدهم فروردین یا روز طبیعت با عزاداری بیست و یکمین روز ماه رمضان شهادت "حضرت علی (ع)"، در پارک‌ و بوستان‌ها و مراکز تفریحی به روی مردم بسته ماند. این در حالی بود که احمد وحیدی، وزیر کشور ایران دستور تعطیلی بوستان‌ها و مراکز را  تکذیب کرده بود.
برترین ها
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv